Say whaaat

Helt plötsligt har jag fått över 50 besökare de senaste dagarna... Vad hände? Jag vetetusan! Förresten så rapporterade Linn att Filip och Fredrik pratade om fruktlägenheten som jag skrev om för några inlägg sen! Det tyckte jag var ganska kul eftersom jag bara klickade på länken till lägenheten för att Jessica skickade det till Lovisa på facebook och sa att dom skulle flytta in där. Tänk om Filip och Fredrik läser min blogg?  Hahahahaha, jag dör fortfarande lite när jag kollar på dom där bilderna...
Nu på morgonen har jag storstädat hela lägenheten, inklusive dammsugning och moppning av golv! Jag tror minsann det är dags för en till vuxenpoängsräkning, för det är tyvärr inte så ofta jag gör sånt...
  • Storstädar, dammsuger, moppar, skurar spisen, vädrar ur och impregnerar läderskor på en förmiddag efter en utekväll (+5)
  • Skriver inköpslista innan jag åker och storhandlar (+3)
  • Sätta upp alla kvitton från matinköp på kylskåpet för att hålla reda på hur mycket jag spenderar på mat (+3)
  • Prenumenerar på Elle (+2)
  • Har "ingen reklam"-skylt på brevlådan (+1, dock gjorde detta att jag inte fick hem den nya IKEA-katalogen som jag egentligen ville ha...)
  • Köper hem frukt och grönsaker och ÄTER UPP DET INNAN DET BLIR GAMMALT!! (+10!!!! Det är en stor grej för mig)
  • Istället för att köpa mina älskade cremefyllda muffins bakar jag egna kladdmuffins och fryser in för att äta senare (+3)
Dock har jag som vanligt en liten lista på inte-så-vuxna-saker som jag gjort.
  • Tänker "Vafan frös jag in kladdmuffinsarna för? DOM TINAR INTE TILLRÄCKLIGT SNABBT FÖR NÄR JAG VILL ÄTA UPP DOM!!" (-3)
  • Har utekväll och har inget annat val än att köpa 3,5:or på Willys och suga på (-2, inte så mycket eftersom jag faktiskt inte kan hjälpa att jag inte har åldern inne)
25 poäng totalt! Yaaaay.
Dock har jag ett frågetecken också! Vart hamnar till exempel "äta ägg ur shotglas"? Jag äter ägg, vilket är supernyttigt och bra, och har shotglas hemma (dock inte mina, men ändå) vilket är halvmog1. Men... samtidigt har jag ingen äggkopp. Plus eller minus?

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0