Regattan

Idag skedde alltså Regattan över Nissan med alla våra egengjorda flottar. Vi vann inte, långt ifrån, men jag tror vårt lag klarade sig från att ramla i vattnet i alla fall. Dock var det rejält många som föll i, hoppade i självmant och blev idragna. Där jag stod, säkert uppe på bron, såg det lite smått panikartat ut när många simmade för livet, en del dragandes på stora flaggor i det strömma vattnet. Det var nästan så att vi jämförde det med Titanic, men det är kanske lite okänsligt... Hur som helst var det galet, snudd på obehagligt, med hur många som åkte med strömmen osv. Jag har en tio minuter lång film här nedan... Den är inte intressant hela filmen genom, men ett tag kanske den roar ifall ni vill se kaoset!
Nu går jag och gör mig i ordning inför finsittningen som är ikväll. Det blir alltså middag och typ fest på kvällen, men först ska vår stab avmaskeras. Alla tvåor som har hållt i nollningen har ju varit utklädda, oftast i peruker och solglasögon, så vi har verkligen ingen aning om hur dom ser ut. Några av tvåorna avmaskerades tidigare idag (efter vi hade blivit dubbade till ettor), och det var verkligen en chock att se hur dom såg ut egentligen!! Så det ska bli spännande att se staben, alltså generalen, sergeanten och straffmästaren...
Byggprogrammet slängde ihop ett utsiktstorn.
Deltagarna gör sig redo, vår flotte i bakgrunden gjord av två plasttunnor, en byggpall och frigolit. Den flöt i alla fall bra!
Min utsikt från bron mot Picassoparken.
Vi fick fiska upp vårt lag ganska mycket längre ned från startplatsen...

Ordbajsningar
Postat av: jennie

hahaha, åhhh vad roligt allt ser ut!! Och vad trevligt att få höra din röst.. hihi. Pussss

2011-08-27 @ 15:33:58

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0