nollning

Herregud, är helt slut!! Är hemma en snabbis för middag (kör ekonomiskt och äter nudlar istället för pizza), men ska snart tillbaka för mys på skolan. Dagen har varit rätt intensiv, vet inte riktigt vart jag ska börja berätta! Jag nollas tillsammans med alla som går HUM-linjer, så det är språk, hållbar turism och mitt eget kultur och kommunikation som är tillsammans. Vi är ca 30 stycken allt som allt, så jag tror inte jag får en jättestor klass. Dock är det nog fler som tillkommer som inte är med på nollningen... Ja, ja. Det verkar vara ett härligt gäng, och jag fick direkt bra kontakt med en tjej som heter Anna, som också råkade bli min nollekompis. Nollekompis är den som man bor närmast och som man hör av sig till varje kväll när man har kommit hem för att man ska veta att man kommit hem säkert och sådär, vilket känns ganska bra nu när jag bor helt ensam!
-
Just HUM-nollningen har ett Harry Potter-tema (av någon himla anledning), så de tvåor som håller i allting kallar sig för typ Mamma Weasly, Syster Peeves, General You-know-who, Straffmästare Bellatrix osv osv. Det är ganska kul, faktiskt. Det är inget hemskt eller elakt som pågår, våra "straff" består typ av att straffmästaren vrålar "BACON!!!", så måste alla lägga sig ner på marken och sprattla omkring samtidigt som vi fräser, typ som om vi vore bacon som stektes. Eller så ropar dom "DVÄRGATTACK!!", och då måste man antingen springa och gömma sig eller hoppa upp på nånting som är högre än en dvärg. Ja, så inte så förnedrande saker som man har hört talas om i andra städer, precis. Just i nollegruppen är det mer eller mindre bara människor (mest tjejer) i min egen ålder, dock verkar jag vara yngst ändå. Men ja, det är inte så farligt, och det känns mest kul! Men ja, nu är jag som sagt helt slut efter alla lekar, och detta verkar ju ska pågå i tio dagar till... Nästan så jag vill sucka, om allt är så här galet kommer jag ju knappt orka! Men det är kul, så jag får bita ihop, lat som jag är!

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Låter som en klassisk nollning. För mig, varje gång generalerna vrålade "GORBATJOV!!" skulle alla svara med "POW!!!" Det var så man påkallade uppmärksamhet.

2011-08-18 @ 20:29:33
Postat av: Alva

Du får sluta vara lat och bli en YESWOMAN! som i yesman du vet fast woman aa :D

2011-08-19 @ 17:15:39
URL: http://alvakling.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0