NÄE NU FÅRE VA NOG!

NOÄÄÄÄÄÄREVÄL?! Hur många vuxenpoäng ska jag behöva SAMLA på en dag?! Serridill och ananas, idag har jag alltså skrivit in mig på en högskola, lämnat studieförsäkran till CSN (på brors inrådan), haft ett trevligt samtal med Jocke på Swedbanks kundtjänst samtidigt som jag lämnade kontouppgifter för mitt studielån OCH beställt begagnad kurslitteratur i god tid innan terminen startar! Nästan så jag får lov att faktiskt hålla reda på vuxenpoängen (eftersom det inte finns bestämt hur många poäng man får för att utföra en viss grej så tar jag mig friheten att bestämma detta själv.)
  • Tvätta tvätt i en allmän tvättstuga - 2 poäng
  • Skriva in mig på högskola - 4 poäng
  • Ringt Swedbanks kundtjänst och polat med Jocke - 1 poäng (sorry, Jocke)
  • Lämnat kontouppgifter - 3 poäng (det får en extrapoäng för att jag samtidigt skaffade BankID, men BankID får ingen egen rad eftersom jag egentligen borde ha kirrat det för länge sen, alltså är det inte helt vuxenpoängsbildande, men ändå lite.)
  • Beställa begagnad kurslitteratur i fett god tid - 5 poäng (sjukt ansvarsfullt)
  • Total poäng: 15
Men om jag känner mig själv rätt så måste jag nog ha något sorts avdragssystem för när jag beter mig inte-så-vuxet.
  • Ha ett alldeles för långt inlägg om hur roligt jag tycker det är med frukt i lägenhet (-2)
  • Vara sneaky och springa till biblioteket och låna några böcker på kurslitteraturlistan som bara finns i ett exemplar och planera att låna om dom precis innan lånetiden går ut hela hösten så att ingen annan kan få låna dom, MOAHAHAHA (-1) (Bara ett minuspoäng för egentligen så är det ganska smart)
  • Skriva "MOAHAHA" som jag gjorde hela tiden när jag var typ 11 (-2)
  • Måsta räkna på fingrarna för att räkna ihop mina vuxenpoäng (-5)
  • Total poäng (-10)
MEN FAN DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Okej, så nu står min poäng alltså på 5. Får fan skärpa mig.
  • Använda alldeles för många utropstecken (-2)
Fuck. Okej, 3 poäng. Nu måste jag tänka ut vuxna grejer att göra.

Ordbajsningar
Postat av: petra

Du vet att du inte får låna dina böcker helt sjukt länge om någon annan vill ha dem? Det är bara för folk att ställa sig i kö, då kan du inte låna om, bara så du vet!

2011-08-23 @ 13:10:06
Postat av: jennie

aj löv you!

2011-08-24 @ 08:41:37

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0