Jävla norrlänning

Jag hade tvättid 09.30 imorse, så det var bara att dra sig upp och vara duktig. Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig tvättat i en sån där allmän tvättstuga förut, så jag tycker att det ger mig lite extra vuxenpoäng eller nåt. Funderar på att börja hålla reda på hur många vuxenpoäng jag egentligen HAR, det skulle kanske vara lite intressant? Hur som helst så har jag tvättat upp alla kläder som har legat i resväskan som pappa tog med sig hem från London innan jag åkte till Mallis, som alltså har stått och blivit rätt illaluktande sen sex månader tillbaka i mormor och morfars källare. Men nu är allt rent och luktar gott, tralala. Sen drog jag igång bakpremiären och slängde ihop kladdmuffins. Har inte smakat dom än, men smeten var gooood.
-
Sen har jag också ringt en snubbe som heter Christian som är VD för Spis & Deli, en restaurang här i Halmstad. Fick kontakt med honom genom min moster på något sätt, han mailade mig för några veckor sedan och sa att jag skulle höra av mig när jag kommit ner så "ska vi se om vi kan fixa något". Så jag ringde honom nyss, och det första han säger är: "Men gud vilken härlig norrländska du har!! Den kommer du nog inte kunna gömma för någon, det är bara att du vänjer dig att få höra det!". Åååh, jag sa ju det? Tillbaka till skogarna med mig. Hur som helst så ska vi träffas någon gång nästa vecka och babblas, så det blir ju spännande!
När man googlar på Norrland kommer den här bilden upp. Det är så alla kommer tro att jag bor, att jag kört bil sen jag var 11 och snusat sen jag var fem och åker skoter till jobbet och matar isbjörnar utanför köksfönstret och duschar i älgkiss och torkar mig i rumpan med lämlar.

Ordbajsningar
Postat av: jennie

jag gillar delen där du torkar dig i rumpan med lämlar! Jag har aldrig hört något mer norrländskt. Fast, bjärven då?...

2011-08-17 @ 15:10:25
Postat av: löööövisa

jamenhalllllå, alla norrlänningsfaktorerna stämmer väl in? ;)

2011-08-18 @ 12:33:06

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0