en hemlis...

Jag tror jag kan ha kommit på hemligheten till ett bra förhållande, eller i alla fall en god grund: Skaffa diskmaskin. Seriöst, så himla mycket tjafs det kan bli om disken, och en sån himla ÅNGEST det blir när man känner att man måste städa efter någon annan hela tiden!!! Jag kom fram till denna uppenbarelse när jag drack två burkar cola till middag (det är väl studentigt? Att köpa ett sexpack med cola?), fick en sockerkick och städade hela lägenheten. Det tog mig typ tio minuter. Såååååå himla skönt. Jag ska fan aldrig någonsin igen bo med någon, och aldrig större än det här rummet. Okej, till och med jag vet att det där var en överdrift, jag kommer säkert att bo med någon i framtiden, och nästan förhoppningsvis lite större än så här, men ni förstår vad jag menar. Det är sjukt skönt att få vara ensam ibland och bara ha sig själv att oroa sig över. Två dagars disk tog mig mindre än tio minuter att diska bort, och samtidigt hade jag tvn på vilken kanal jag ville och spelade fräsig, halvskämmig partymusik på hög volym och sjöng med och dansade utan att någon annan skulle lägga sig i. Det är skönt iblaaaaand. Nu ska jag knäppa upp byxorna och se på film, helt ensam!! Gobaj.

Ordbajsningar
Postat av: Alva

När jag är ensam hemma brukar jag leka spa hihi

2011-08-20 @ 23:10:20
Postat av: becky

JAG HÅLLER HELT MED OM DISKMASKIN! Vi har det nu och det är loooovely! Livet är för kort för att diska har jag kommit fram till! Men dock kan det vara ganska skönt att ha en liiiten stund för sig själv, man kan filosofiera ganska bra när man diskar och plockar undan, och man känner sig nöjd efteråt. Det är därför man diskar kastruller, stekpannor, fina glas mm för hand. Så man får en liten filosofistund. Sen sätter man sig i soffan och chillar och i bakgrunden hör man diskmaskinen brumma.... DET är livskvalité!

2011-08-21 @ 17:26:55

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0