budget

Sitter och funderar på om jag ska försöka rita upp en budget inför mitt kommande studentliv. Eller framför allt funderar jag på hur tusan jag ska hålla koll på vad jag spenderar allting på... Det närmaste jag har kommit till att hålla reda på en budget förut var när jag var i Paris och skrev upp VARENDA liten sak som kostade pengar, alltså allt från kläder, skor, tunnelbanebiljett till mat, vattenflaskor och typ tuggummin. Då gick det ganska bra. Men då gäller det ju också att fortsätta göra det där också. Sen kommer nollningen kosta en rejäl slant, verkar det som. Typ 400 kr i första avgift som typ går till t-shirt och "annat kul", men sen om jag vill gå på gasque (typ bal-liknande middag) så kostar det x kr mer osv osv. Något som är skönt är ju att jag inte behöver lägga några pengar på mitt hushåll annat än mat, eftersom jag redan har alla möbler och saker som behövs...
Jag gjorde en snabb uträkning av min budget på konsumentverkets hemsida (länk här), och eftersom jag inte har några transportkostnader (kommer ju ta med mig cykeln och cykla överallt) så ser det ut som att jag ska klara mig med studielånet på 8216 kr/månaden och förhoppningsvis kunna lägga undan lite pengar för resor upp till Umeå och sånt trevligt.
Är det någon där ute som har något tips på hur jag ska hålla min budget?

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Sup inte jäfvel varje helg så går du lätt runt.

2011-08-08 @ 21:00:41
Postat av: TESS!

Kom ihåg bara att i typ december får man inte hela. Istället får man asmycket i januari och i maj får man inte heller hela och sen på sommaren får man ingenting. Bra att ha i minnet i alla fall.

2011-08-09 @ 11:44:35
URL: http://modertheresa.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0