nu var det klippt!

Idag har jag klippt mig. Fick en helt galen frisör som frågade "okej, vad vill du ha?" och jag hann typ bara säga att jag ville ha en page, och hon avbröt mig och avbröt mig och babblade på som en galning, och nu har jag nästan kortare hår är när jag klippte av min permanent!!! Don't get me wrong, jag är nöjd med frisyren och allt, men hon klippte som ett himla nutcase!! Håret FLÖG, och jag överdriver faktiskt inte. När jag satt och väntade på att färgen skulle verka så gick hon omkring och sopade typ bakom disken och under skåp!! Och när jag sa att jag ville färga håret, typ lite ljusare slingor, så frågade hon inte ens vilken färg eller något, utan typ slängde i lite färg och så fick det va. Ännu en gång, blev väldigt nöjd med resultatet, men jag är helt chockad, hahaha. Vet inte om detta är ännu en kulturkrock mellan svenska och spanska frisörer eller om det bara var den här tjejen som var batpoo-crazy.
-
Tänkte berätta om en annan sak som jag har varit med om, som är lite småudda. Vi bor mitt i "centrum", alltså alldeles runt hörnet från torget här i byn. Det finns ganska många hemlösa och uteliggare, och ofta kommer dom förbi och knackar på dörren här för att fråga om mat. Första gången det hände skrek jag, låste dörren och sprang och grät hos pappan i familjen. Nja, kanske inte riktigt så, men jag blev fruktansvärt rädd. Men då fick jag det förklarat för mig att dom inte alls är farliga eller något, utan man ska bara stänga dörren efter sig, gärna låsa (för säkerhets skull) och sen gå in och göra en macka till dom eller typ ge dom ett paket skinka eller en klase bananer eller nåt. Hittills har jag fått göra det fyra gånger på två veckor! Det är lite ovanligt, men det är ju egentligen en bra och snäll sak att göra. Jag skäms lite för att jag tycker det är så konstigt, och jag vet inte om det beror på mig som person eller mig som svensk? Skulle detta funka i Sverige?

Ordbajsningar
Postat av: Jonas

I Uppsala sitter det tiggare på gatorna, men alla går bara förbi och säger att det är nån rumänsk liga. Jag har funderat på att köpa en macka eller nåt åt nån, men ond som jag är har jag inte gjort det än. Så din rädsla var nog det normalt svenska =P

2011-04-21 @ 23:30:49

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0