mariedal

Dessa dagar hemma har varit väldigt lugna, och jag har åkt runt och träffat familj och vänner - ungefär så som det ska vara! Har i allmänhet gått och tänkt på hur tusan jag ska bo dom här månaderna innan jag åker till Halmstad, och det har väl varit lite av ett orosmoment. Men nu kan jag glatt meddela om att jag har fått tag i ett uthyrningsrum hos en kvinna på Mariedal för bara 1000 kr i månaden! CATCH! Hon är typ ingift släkt till en vän till familjen (väldigt långt bort från mig, alltså), och jag ringde henne tidigare idag, och för någon timme sen var jag och Ellen och tittade på rummet. Allt såg bra ut, men jag sa att jag var tvungen att prata med mina föräldrar om hyran, som från början var 1800 kr, eftersom jag var beroende av deras bidrag. Några minuter efter jag hade åkt smsade hon och sa att hon tyckte om mig så mycket så hon ville sänka hyran till 1000 kr i månaden! Väldigt generöst av henne! Så nu är jag glad att jag har ett fast hem under några månader!
-
Annars då? Imorn blir det självklart bröllop hela dagen, sen öl och trevligheter med Linn. Linn är min öl-kompis (sorry Malle). På lördag ska jag fira valborg tillsammans med Jennie och Linn, och eftersom både min bror och Jennies bror fyller år så blir det två olika födelsedagsfester och kanske Corona efter det! Mycket trevligt indeed!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0