Binissalem

Idag anlände jag alltså hos den nya familjen här i Binissalem! Ungefär tio minuter efter att jag kom hit så började festen. Jag undrade om det var något särskilt de firade. "Söndag", fick jag till svar. Jahapp! Har nog aldrig druckit så mycket alkohol mitt på dagen som idag. Det var cirka 30 personer här, bde vuxna och barn, av alla dess slag. Men alla var verkligen helt omänskligt trevliga, och jag har pratat mer spanska idag än de senaste tre veckorna kombinerat. Spännande. Apropå alkoholen så måste jag säga att det är uppfriskande med en sån här kultur, där det verkligen ÄR på grund av det sociala dom dricker, och inte för att bli fulla. Dock betyder inte det att dom inte BLIR fulla, men det är väl en helt annan sak?
Hur som helst så är Rocio och Jero hur trevliga som helst, och riktigt rejäla, liksom. Nu har vi sagt att vi bara ska ta det lugnt i några dagar, att jag får bekanta mig med barnen och liksom komma in i det hela. Dom har inga konstiga värderingar eller på nåt sätt knäppt om hur dom vill uppfostra barnen. När Rocio berättade om hur hon ville att hennes pojkar skulle vara artiga, kunna säga "Yes, please" och "No, thank you", kunna plocka undan efter sig, inte sitta och be andra hämta saker åt dom osv, så påpekade jag att hon uppfostrade dom till att bli bra pojkvänner. Det tyckte hon stämde bra. Sedan vågade jag också påpeka att hennes söners namn tillsammans låter som Miley Cyrus. Hon var tyst ett tag, och sedan utbrast hon i ett "OH MY FUCKING GOD! YOU'RE RIGHT! FUUUUUUUCK!!!". Hahhahaha,jag dör, hon är så sjukt rolig.
-
Huset är... alltså, så underbart vackert och fint så jag vet inte vad jag ska säga. Glöm allt ni vet om hur spanska hus ser ut, glöm allt ni sett på En plats i solen (jag vet att det är många som ser på det!!) - det här är helt underbart. Dock är allting flyttkaos, jag kommer till exempel att sova på en soffa i några nätter eftersom det inte finns några andra möbler i mitt rum. Så jag kommer vänta kanske några veckor med att ta kort på allt. Dock kunde jag inte hålla mig från att ta kort på mitt (!!!!!!) badrum, som är nästan det enda rummet som är helt färdigt. Check it out.
Det ser ju aldrig lika bra ut på bilderna som det är i verkligheten, men fatta att gå från att dela världens skabbigaste toalett med fyra andra tjejer i London där min tandborste möglade (!!!!!!!!), till att ha det här stället för mig själv? Ni anar inte hur lyckligt lottad jag känner mig.
-
Justja, jag var ju tvungen att lämna Vanessa och Laura imorse. Det var inte superlätt, för dom är ju världens finaste, men det var i alla fall rätt sak att göra. Jag fick en liten blombukett av Vanessa i avskedspresent.
-
JUSTE!!! Familjen tog min mobil ifrån mig, så det spanska numret jag en gång hade har jag inte längre. Senare i veckan ska jag få nytt, rapporterar då om det.
Nu ska jag stupa i säng (läs: soffa) för imorn börjar första jobbdagen. Hasta mañana!

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Underbart! Jag var orolig ett tag, men nu ser det ut som att du hamnat på ett bra ställe och i en bra familj. Ge mig adressen, jag ska skicka några papper till dig.

2011-04-11 @ 09:43:23
Postat av: LN

vilken familj är det på sista bilden?

2011-04-11 @ 16:05:50
Postat av: Hanna

ÅÅÅÅÅÅH. DU HAR ETT BADKAR. Jag kommer och badar hos dig snart. Nämen Ingrid, det ser verkligen helt underbart ut :) Kram på dig!

(förresten; vill du ha en antologi som vi gör här på skrivarlinjen? ;) )

2011-04-12 @ 21:42:47

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0