vaktis yet again

Ännu en gång jobbar jag som vaktmästare på Tegs kyrka i sommar. Den här sommaren jobbar jag under en längre tid, blir inte fri förrän i augusti, och en del ändringar har gjorts sedan förra gången. Allt är inte helt enligt mina... preferenser, men det är fortfarande slappaste jobbet någonsin, och riktigt bra, faktiskt. Jag ska egentligen inte klaga, men... saker irriterar mig, som alltid. Eller ja, något som självklart kommer att hända den här sommaren, som det gjorde förra, är att jag kommer bli behandlad som ett litet barn för att ingen någonsin kan tänka sig att en ung tjej kan vara vaktmästare. Sjukt drygt, och jag märker det verkligen varje dag, också. Inte det roligaste, kanske. Men what doesn't kill you makes you stronger!

Justja, jag tänkte ju berätta vad som hände mig och Björn när vi skulle laga mat igår. Vi slängde ihop nån bacon-röra, och jag tänkte gotta till allt med lite grädde. Så jag bara tog lite matlagningsgrädde från kylskåpet och började hälla i stekpannan. Sen såg jag klumpar och hann  tänka "oj, borde kanske ha kollat datumet på den här", men hinner inte göra mycket mer. För då faller det ut EN STOR JÄVLA GRÖN, TJOCK KLUMP!!!!!!!!!!!!!! FYYYYYYYYYYYY! Vi höll typ på att spy, det var något av det äckligaste jag någonsin har sett!! Och det STANK, för klumpen hann ju som stekas lite och blääää. Och den förstörde vår mat! Usch usch usch, fy bubblan vad äckligt.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0