flytt på riktigt!

Ja, nu har vi alltså flyttat in helt och hållet, på heltid, 100% osv osv. Jag har plötsligt blivit superambitiös och börjat städa undan allt som finns att städa, bara för att jag vill ha ett rent och fint hem att visa upp för er, mina kära vänner! Det går bra att bo med Björn, och det är sjukt stor skillnad på att gå upp om mornarna när man vet att man kommer få gå och lägga sig med sin älskade igen till kvällen. Det lät grymt smörigt, men så är det! Däremot blir det lätt ensamt under kvällar som den här, då Björn jobbar natt. Men jag har hållt mig själv ordentligt upptagen, och  snart kommer lillasyster Ellen hit för att hålla mig sällskap under natten. Jag har inte riktigt vant mig vid den här lägenheten, det känns lite som om jag är på semester... Hur som helst är jag verkligen inte redo att sova här alldeles ensam.

Idag fick jag även reda på att jag har tagit mig in på kognitionsvetenskapliga linjen på Umeå Universitet. Det verkar vara mitt öde att gå på skolor som behövs förklaras, då ingen någonsin vet har vetat vart Västangård ligger eller vad UIG är för något. Kognitionsvetenskap är ett sorts beteendevetenskapligt program, med mycket psykologi och såna grejer, lite om hur människan och hjärnan fungerar. Yrken man kan bli, som jag är mest lockad av, är inom reklam och marknadsföring.
Dock vet jag inte riktigt nu hur jag ska göra med allt, om jag faktiskt ska plugga nu så här direkt på gymnasiet. Egentligen är det typ det sista jag vill. Eller, det sista jag vill är att gå omkring här hemma och inte göra något alls, och eftersom jag i nuläget inte har mycket till jobb, så lockar utbildningen ännu mer. Dessutom så är jag så sjukt taggad på just den här utbildningen, för den verkar så himla intressant. Jag har som gått omkring och tänkt "men jag skjuter på det ett år, sen pluggar jag. ÅH VAD JAG LÄNGTAR TILLS JAG FÅR PLUGGA KOGNITIONSVETENSKAP!", och sen blir det som... varför inte plugga det direkt, då? Stupid.

Ja, det är många tankar som rör sig i min hjärna. Någon som har några svar åt mig?

Ordbajsningar
Postat av: jennie

HEEEJ!

Hade ingen aning om att du ens sökt något program?? MENN min undran till dig är, kommer du verkligen orka tre år till på raken? Eftersom du var gaanska less på gymnasiet.. Nog för att det här kankse är mycket roligare och mer peppande så, men tänk igenom det först! Kan vara bra att ha provat på arbetslivet, samtidigt som det är skönt att ha utbildningen gjort om du vet att det är det som du vill gå.

SVÅRT FALL DOKTORN GRÄT!

2010-07-13 @ 23:14:58
Postat av: Björn.

Do it. Do it. Do it.

- din käre pojkvän.



2010-07-14 @ 10:49:20

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0