Nu börjar det!

Nu börjar den ofrivilliga ledigheten! Igår kom jag hem från Schweiz, och efter en välbehövd kväll med Björn så börjar nu min tid av semi-arbetslöshet. För jag har ju faktiskt jobb, det är bara det att det kanske inte kommer inträffa så ofta som jag skulle vilja. Det kanske blir så att jag kommer att jobba imorn på vandrarhemmet, för jag behöver timmarna. Men egentligen vill jag bara få sova ut nu efter tre veckor utan en ledig dag. Men idag har jag ju faktiskt den lediga dagen!

Jag har planerat denna första, lediga dag med att stiga upp med tuppen (eller Björnen) och sätta igång, istället för att ligga och tjura i sängen. Björn började jobba halv nio imorse, så då klev jag upp jag med. Jag har nu städat lägenheten ganska bra, samt vridit på alla element. Ja, när man inte har mycket att göra måste man räkna varenda minsta sak som en bedrift! Nu ska jag snart äta lite frukost, sen gå iväg och återvinna massa skräp, ta en promenad till mamma i min nya höstutstyrsel och sen ta mitt första bad här i lägenheten. Vädret känns alldeles perfekt för det! Sen blir det nog bakning, eftersom jag inte har gjort det heller sen jag flyttade hit.

Jag bjuder på två bilder från det somriga Schweiz!



Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0