praktik

Nu sitter jag här på jobbet... eller jag kanske ska säga praktiken (hoho). För det är inte speciellt mycket jobb. Bara chill. Och praktik. Öh.
Än är det bara andra dagen. Igår fick jag sitta och läsa språktidningar hela förmiddagen. Det låter kanske rålame, men det var faktiskt grymt intressant för en nörd som undertecknad. Sedan fick jag kolla igenom datasystemet och fick lite information om hur dom jobbar här osv.

Idag ska jag börja plugga på mitt projektarbete. Det känns grymt bra eftersom jag kommer få hjälp av David och Karin (dom som äger företaget, här) med alla sorts översättningsfrågor osv. Så fort dom får in något uppdrag som dom ska översätta ska jag även få sitta med och titta på hur man gör. Eller alltså, hur dom gör.
Jag vet, jag vet, ni håller på att bajsa i byxan av spänning. Jag tycker faktiskt det är väldans intressant, och jag blir bara mer och mer peppad på att göra det här for a living! Det enda som möjligtvis håller mig tillbaka är att alla översättare är egenföretagare... NOOOO!

Justja, igår fick jag och Olof Eddie Izzard-biljetterna!!!!!!!!!!!!! Som jag har oroat mig över om dom skulle komma eller inte! Men NU ÄR DET KIRRAT! Vi har ju beställt flyg och även bestämt oss för ett litet modernt hostel vid Picadilly Circus. LONDON HERE WE COME!... i december.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0