JOBB

Hahahah alltså världens konstigaste sak hände igår. Jag var hos Björn och vi kände oss lite sugna på pizza. Eftersom vi är så lata så bestämde vi oss för att beställa från Pärlan Pizzeria (om man köper 4 pizzor får man dom hemkörda) som ligger på min gata på Haga.
När snubben kom med pizzorna och jag skulle ner och betala honom så tog han inte kort, och eftersom jag inte hade några kontanter skjutsade han mig till Ålidhemscentrum för att ta ut pengar. Följande konversation skedde mellan oss i bilen:

Snubben: Ja, jag är lite stressad eftersom jag har många kunder och det är bara en kvar på Pärlan, och... ja, han är inte alltid så duktig...
Jag: Jaha... men... söker du anställda eller?
Snubben: Jaa, någon som står i kassan under helgerna behöver jag typ alltid.
Jag: Hmm, jaaaaaaaaaaaaaa, för jag bor ju längre ner på gatan från er, och jag skulle inte ha något emot att jobba...
Snubben: Ahaaa?
Jag: Jaa, jag har inte så mycket kassavana, men jag lär mig snabbt...
Snubben: Ja, men kassavana behövs inte, så länge du kan svenska och är bra med kunder!
Jag: Ja, det är jag ju!

Så han tog mitt nummer och namn och såg värsta glad ut och sa "jamen jag fixar det här, då!" innan jag klev ut ur bilen. Alltså, förhoppningsvis ringer han, det såg verkligen ut som om han tyckte det var en bra idé!

hahaha alltså jag beställde pizza och fick ett jobb. Jag känner mig duktig (och modig)!!!

Ordbajsningar
Postat av: Anonym

EH AMAZING

2009-09-10 @ 10:12:16
Postat av: Hanna

Haha ofta sånt händer! Nice nice :)

2009-09-10 @ 10:27:18
Postat av: Björn

Skitsnack. Opportunist. Hemska människa. :D

2009-09-10 @ 12:40:15

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0