framtid

Justja, jag har ju mer eller mindre bestämt min framtid. Bestämde mig igår. Jag har faktiskt tänkt över det... jag lovar.
Hur som helst hittade jag ett program på Uppsala Universitet, översättarprogrammet, som jag blev sugen på att gå. Dock måste man ha läst 180hp engelska och 60hp svenska innan. Det är ganska precis tre år på universitetet, och jag bestämde mig alltså för att först läsa dessa tre år här i Umeå. Möjligtvis flytta hemifrån till någon liten lägenhet. Och sedan när jag är... vadå, typ 22? Ja, då i alla fall flyttar jag till Uppsala och börjar översättarprogrammet som är en utbildning på två år. Så när jag är 24 är jag förhoppningsvis fullfjädrad översättare. Deni!

Ja, nej, självklart vet man aldrig vad som händer, jag kan ju inte planera så långt in i minsta detalj, men det är i alla fall min plan än så länge. Den lär ju förändras, men... ja. Lite trevligt att veta så någorlunda vad jag vill göra.

Ordbajsningar
Postat av: Hanna

Det är bra med framtidsplaner och det bästa är att man kan ändra dem hur ofta man vill ;)

2009-09-09 @ 17:54:22

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0