filosofi

Shannon skickade ett mail klockan 07.18 till oss där han förklarade att han var sjuk och inte skulle ha några lektioner idag. Det är sånt som gör en lite småförbannad. Jag tog mig knappt upp ur sängen imorse, släpade mig till skolan bara för att sitta här i korridoren i 70 minuter och titta på ettor som trippar förbi och faktiskt TROR att det är viktigt att komma i tid till lektionen. Och på det besvikna och gråtande treor som när dom upptäcker att dom kanske inte har några lektioner ALLS under dagen, förbannar skyarna och långsamt går ned på knä. Jag vänder bort blicken precis innan de skär halsen av sig.

Dock hittade jag ett stycke i filosofiboken som fick mig att fnissa högt:
Satsen "Hur mycket är klockan?" är meningsfull, men ingen skulle svara "ja, det är sant" på frågan, och ingen spänner ögonen i den frågande personen och säger "Bevisa det!"
Hahaha tanken på att man skule gå runt och kräva folk att dom skulle bevisa det varenda gång dom frågade om tiden fick min dag att lysa upp lite. Det kanske säger något om hur tråkigt jag har under dessa dagar?

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0