"Förbannad blir jag!"

... Som Björn skulle ha sagt. Och säger, med jämna mellanrum.

1. Jag har ätit hårdbrödmackor och Verum hälsofil till frukost de senaste två veckorna (Erika hurrar i Connecticut) för att lugna min vrålande mage. Det har funkat väldigt bra, men imorse kände jag att jag saknade rostade Äntligen-mackorna och tog mig två stycken. Fem minuter senare började det åska i min mage, och jag har varit gasig hela dagen. Är det slut på vitt bröd för min del?

2. Alla dolda jävla utgifter för detta lilla kort som tillåter mig köra bil. Jag har tagit startpaketet på tio lektioner, och när de tog slut för ca en vecka sedan, blev jag tillsagd att jag behövde kanske två-tre stycken till, så jag tänkte att dom får jag väl betala styckpris för. Idag fick jag höra av Malle att tydligen behöver jag egentligen fler lektioner, bland annat så är halkbanan en lektion, lilla uppkörningen en, uppvärmning innan själva uppkörningen en osv. Allt som allt kommer jag måsta ta 8 extralektioner utöver det tiopack som tog slut för en vecka sen. Om någon hade sagt det till mig hade jag ju antagligen beställt ett TILL tiopack av lektioner INNAN jag började på dessa extralektioner. Nu har jag redan påbörjat dessa "extra-lektioner" och vet inte om jag kan bestämma mig för att slänga in dom i ett tiopack. Hur som helst så blir det dyrt.

Jag förstår bara inte varför NI (mina vänner och familj) som just tagit körkort för minst ett år sedan, inte har sagt något?! VARFÖR är det så svårt att få svar på vad riskettan och -tvåan är för något? VARFÖR fick jag reda på bara en vecka sedan att halkbanan typ inte alls är ett prov, utan bara nån sorts extralektion i hur man kör på slirigt underlag? VARFÖR har ingen bara gett mig som förslag typ "ta två tiopack på en gång, det kommer du säkert behöva"? VARFÖR VAR DET INGEN SOM VARNADE MIG?! Varför tror alla att jag typ redan KAN allt om hur man tar körkort? Jag vet INGENTING!!!!

Det här är min tabell för körkortskostnader, om någon är intresserad:
Startpaket 10 lektioner = 4200
ca 8 extralektioner x 600 kr/st = 4800
Halkbana = 1500
Uppkörning = ca 800
Teoriprov = ca 200
Körkort = PRICELESS haha

Nu har jag sån tur att jag bara betalar hälften av mitt körkort (kan alla som har fått sitt körkort gå och dö?) men jag lider verkligen med dom som måste betala allt själva.

Ordbajsningar
Postat av: Björn

får en hjärnattack och dör

2009-11-05 @ 02:15:04
Postat av: TESS!

Så mycket fick jag också betala om inte mer. Livet är hårt.

2009-11-05 @ 14:21:11
URL: http://modertheresa.blogg.se/
Postat av: Erika

URSAKTA?!?!?!?!?! Connecticut?!?!?!?!?! Cincinnati motherfucker!!!!!!!!!!!

Men duktig du ar. Vi har bytt roller. Vitt ar allt jag ater eftersom utbudet suger har. Ble ble ble

2009-11-05 @ 19:07:08
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: jennie

Men halkbana och riskettan ingår inte i ett startpaket, dom måste man betala utöver. Likadant som uppkörningen, liksom för att hyra bilen osv. Riskettan är en kurs om droger, sömn och alkohol och risktvåan är helt enkelt halkbanan, som förvisso är en lektion men samtidigt något man bedöms i. Du KAN bli underkänd, och då msåte du göra om den tills du klarar den. Men det är typ 2 på 1000 som gör det.. HEHE

2009-11-06 @ 17:59:37

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0