flytt

Jag är inte riktigt typen som hänger ut hela mitt privata känsloliv på bloggen (nog för att jag är ganska säker på att det bara är mina kompisar som läser + farmor och farfar. Hej farmor!), men jag antar att de flesta av er andra (?) är medvetna om att jag flyttar inom två veckor. Mina föräldrar ska skilja sig, och jag, pappa och bror Olof flyttar till en lägenhet på Haga medan min mamma och två småsystrar flyttar till Hedlunda. Det blir stor förändring, mest för att jag flyttar ifrån halva min familj, men också för att jag inte kommer att bo i villa som jag gjort i... 16 år av mitt liv? Mer eller mindre.
Kanske inte världens mest dramatiska sak, men ändå ganska stort om man tänker på det! För att övertyga er om att jag HAR RÄTT så kommer här en lista på för- och nackdelar med detta:
  • Fördel med lägenhet - Det ligger på nedervåningen, samt att jag har en egen dörr till balkongen vilket gör att jag smyga in och ut under nätterna. Denna fördel kommer dock slösas bort lite eftersom jag inte riktigt brukar göra sånt. Jag är en dörr-person.
  • Nackdel med lägenhet - DET LIGGER PÅ NEDERVÅNINGEN! Mördare, våldtäktsmän, stalkers med flera kommer kunna komma in hur lätt som helst och stabba mig medans jag sover!!!!!!
  • Nackdel med villa - Om en mördare/våldtäktsman/stalker kommer in och stabbar mig är det ingen som hör mig skrika.
  • Fördel med villa - Ingen rapear någon som bor i en villa, liksom?
  • Fördel med lägenhet - Inga fler "Vi i Villa"-tidningar kommer och stör eftermiddagarna.
  • Fördel med villa - "Vi i Villa"-tidningar som visar bästa priserna på jacuzzis och takläggning... Mycket intressant.
  • Nackdel med lägenhet - Jag kan inte längre ha mina knäpptysta nätter eftersom alla kommer parta sönder på övervåningen.
  • Fördel med lägenhet - Det bor i och för sig bara gamlingar i mitt hus...
  • Nackdel med lägenhet - Det bor bara gamlingar i mitt hus, alltså om jag faktiskt BLIR stabbad av mördare/våldtäktsman/stalker så blir det typ... rullator-jakt nedför trottoaren och sen får de hjärtattack och dör. Ingen rättvisa kommer skipas!
  • Fördel med lägenhet - Inga fler avstånd. Typ, ett steg åt vänster = kök. Ett steg åt höger = vardagsrum.
  • Fördel med lägenhet - Jag kan sätta mig med en kikare och titta på mina grannar i husen mittemot, á la Disturbia. Ska ha låten i bakgrunden och filmen på KONSTANT under dessa perioder.
  • Nackdel med lägenhet - Pga dessa kika-på-grannar-á-la-Disturbia kommer jag själv bli en stalker, ta mig in hos någon på nedervåningen och stabba denne. Inte bra händelseförlopp!

Jaha, om du orkade dig igenom hela den här listan förtjänar du ett pris! Näe, för det var säkert bara Hanna och Jennie som orkade sig igenom den, och jag VÄGRAR ge något till dom. Av princip.
Som ni ser så vann kanske lägenheten... om man inte räknar med det där sista argumentet, det vägde ganska tungt faktiskt...

Ordbajsningar
Postat av: G.

Hahah jag orkade mig igenom! :D Din blogg är ju hur skön som helst att läsa!

2009-01-27 @ 18:06:31
URL: http://serenitynoire.blogg.se/
Postat av: TESS!

JAG LÄSTE HELA ;___________;

2009-01-27 @ 19:43:58
URL: http://modertheresa.blogg.se/
Postat av: erika

HAhahahahaha, klockren!

2009-01-27 @ 21:20:57
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: hannapanna

Jag hoppades du menade mig för jag läste hela! :)

2009-01-28 @ 10:08:22
Postat av: Pappa

Jag läste hela, blev rädd för att bli stabbad. Varför skulle han/hon nöja sig med dig?

2009-01-28 @ 13:16:42
Postat av: Hanna

Antagligen läste jag hela! Usch, ingen får bli stabbad. Kommer jag våga sova hos er? Jag menar, inte nog med att det kan komma en stabbare in i lägenhet, du kan ju också vara en stabbare! :O

2009-01-28 @ 18:16:26
Postat av: Linnéa

Jag skrattar så jag gråter. Bokstavligen.

2009-01-29 @ 00:08:05
URL: http://padraicmyprince.blogg.se/
Postat av: Jennie - Hon som inte förtjänade ett pris

Jaa, är det här tacken? VAA? Och jag kan lugna dina nervösa sinnen, med att jag minsann bott på nedre våningen OCKSÅ i mina dar! Lägenhet, alltså. INGEN FAARA!... fast iofs, jag bodde ju på lugna teg, du ska bo på haga... hehehe, där händer det ju saker. Fanns det inte en brottsling/förövare som var kopplad till namnet Haga?... Kommer ju inte på det... Men visst var det någon man, som till och med hade Haga i sitt öknamn? Nej, jag har nog fel! Du kan va lugn! Och jag är inte arg för att jag inte fick ett pris, tvärt om! Jag blir aldrig arg! det är LUGNT!

2009-01-29 @ 20:58:28
URL: http://jenkla.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0