walt whitman

Sitter och har äntligen taigt för mig att börja på ledarskapsanalysen (som ska vara inne idag). Har äran att analysera Döda poeters sällskap, och jag tycker verkligen den är SÅ bra. Blir typ tårögd av Robin Williams karaktär, den är så underbar. Och nu, för första gången, märker jag faktiskt hur underbar all poesi är. Jag brukar inte läsa poesi egentligen, men... Ja, jag vet inte. Jag fastnade för ett visst citat av Walt Whitman, googlade det och fick fram hela dikten:
Oh while I live, to be the ruler of life, not a slave, to meet life as a powerful conqueror, and nothing exterior to me will ever take command of me.

Den tilltalade mig bara så himla mycket, och jag tyckte den var ganska relevant till det vi har pratat om på sistone, Becky. Så, ja.

Ordbajsningar
Postat av: Hanna

Precis, mer poesi till folket! :)

OCH LYCKA TILL PÅ TEORIN OCH UPPKÖRNINGEN!!! Jag ska hålla alla tummar och tår för dig :)

2009-12-15 @ 18:02:46

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0