törstig

Jag har varit törstig hela dagen.

Idag har det inte varit så stressigt, men så är det första riktiga skoldagen också. Sov ut tillsammans med Björn, sen for jag och Linn och åt på Cattis. Sen var det bara att sätta igång med projektarbetet.
Har tänkt ganska mycket på projektet, och det känns fortfarande som om jag inte riktigt kan bestämma mig. Just nu lutar det väldigt mycket mot att jag ska försöka översätta en bok, från engelska till svenska. Eller ja, översätta kanske en halv bok och sen skriva någon sorts rapport om vanliga misstag man gör när man översätter och typ... uttryck jag stör mig på, som inte riktigt fungerar på svenska. Dessutom kommer jag nog klanka ner på svenska språket över huvudtaget, eftersom det inte alls är lika coolt som engelska.

Jag har dock lite problem med att bestämma mig vilken bok jag ska koncentrera mig på. Just nu har jag börjat lite med "Queen of babble gets hitched" som är någon sorts chicklit, men den är inte speciellt... gripande.
Är det någon som har något förslag på en någorlunda simpel, inte för lång, rolig bok som inte har blivit översatt till svenska?

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Skriv till ett bokförlag och fråga om de vill ha något översatt för en billig penning, vetja!

2009-08-25 @ 14:29:06
Postat av: TESS!

Ta Vi Som Aldrig Sa Hora, den är typ råkort och ganska simpel :D (Och väldans bra heheheheheheheheheheheheheeheheh)

2009-08-27 @ 10:40:10
URL: http://modertheresa.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0