framtiden

Nu blev jag lite små-depp när jag pratade med Becky om framtiden. På ett negativt sätt. Jag har bara undrat lite över... jamen, typ om tex Becky flyttar någonstans efter studenten. Hur mycket kontakt kommer vi hålla med varandra? Tänk om det bara blir så att vi knappt hör av varandra? Det är ju HUR sorgligt som helst, liksom... jag vill ju inte att hon ska försvinna ur mitt liv?
Tänk om det blir så att man hamnar på ett jobb som bara var tänkt skulle vara tillfälligt, men man bara stannar och stannar och stannar och stannar, och sen så är man fast. Då hamnar man typ på ett äldreboende som är "givande" för att man "hjälper människor" och alla ens arbetskamrater är 45+ som bara vill skjuta sig själva och alla andra runtomkring sig. Sen går man hem och ser på TV hela kvällen. Förutom dom kvällar man jobbar natt. Då missar man istället sina TV-program och bara sitter och är bitter på gamlingarna. Allt är ju deras fel.
Var är kompisarna då? Vad är meningen med det livet?

Fast sen kom jag att tänka på att framtiden egentligen är HUR spännande som helst. Seriöst, ingen vet hur länge det håller på, vad som kommer att hända, vad för personer som kommer göra intryck i det och vilka kriser som kommer att uppstå. Livet är ju för fan ett mysterium!

Ordbajsningar
Postat av: Jennie

OJ du har verkligen suttit och tänkt mycket under min vistelse i fjärran land! Oroa dej inte mera, VI gör framtiden till vår!

2009-04-13 @ 20:07:38

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0