devtalk

Alltså, kollade DEVVAN nu (skolans infomailsystem-mojs för er som inte vet.) och Birke skickade detta mail till alla elever:

Hej
På måndag blir det en föreläsning i Aulan kl 9.45 för alla klasser.
Föreläsningen kommer handla om Barli - institutet som bekämpar fattigdom genom att satsa på flickorna.
Jag sätta upp häftet om Barli - institutet på anslagstavlan.
Föreläsning är obligasoriskt för alla årskurser (ej för er som ska lämna en tysk på flygplatsen)
Så på måndag samlas alla i aulan.
9.45
 /Birke

Hahahahaha, asså det finns så mycket som är roligt i detta mail. Dels är det ju hennes stavning, men den är alltid underhållande och... tysk. Okej, hon kan faktiskt inte hjälpa det, men ibland blir det fel.
För det första: "Barli - institutet som bekämpar fattigdom genom att satsa på flickorna."
Ingen förklaring typ "institutet som bekämpar fattigdom genom att satsa på flickorna I OCH MED utbildning eller bla bla bla" utan bara "genom att satsa på flickorna". Är det bara jag, eller är det väldigt  roligt? Det kanske är allt tjejsnack under denna eftermiddag.
För det andra." Föreläsning är obligasoriskt för alla årskurser (ej för er som ska lämna en tysk på flygplatsen)"
I mitt huvud låter denna lilla tysk som en liiiiten liten bajsklutt som ska lämnas på flygplatsen, if you know what I mean. Detta är kanske dock bara jag, eftersom jag är (enligt Becky) är "jääävligt udda".
Hahahahahhahaha bajsklutt.

Ordbajsningar
Postat av: Noris

Joyeux aniverssaire Ingrid

Puss och kram

2008-09-24 @ 00:19:57

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0