B-DAY

Här sitter jag och smaskar på en liten födelsedagspizza. Grattis till mig! Såg att Noris hälsade grattis på franska också, TRÉS EXOTIC! eller nåt. När jag frågade vad Linni trodde det var för idag gissade hon på wrapsdag på droskan, men hon kom snart på det. Hihi.
Alltså, en gång om året är jag mer störande än andra dagar, och det är min födelsedag. Det känns alltid som att det är längre tid mellan MINA födelsedagar än andras, eftersom jag går liksom hela året och väntar på det, och måst säga "Jag är 16... men alltså, jag fyller 17 i år." eller "jag är SÅ GOTT SOM 17" och mina föräldrar bara skjuter ner mig och säger "FAN HELLER ATT DU ÄR, DIN LILLE VALP!"
Men det är i alla fall därför jag känner mig VÄLDIGT berättigad till att fylla år en gång om året. Heheh.

Kom och tänka på en sak igår när jag skulle somna. Alltså, när man stänger av datorn, och sen sätter på den igen, hur vet datorn du vad klockan är där nere i hörnet? Den kan ju ändå inte liksom... vara medveten hur känge den varit avstängd. Okej, sen kom jag på att den kanske har någon sorts online-uppkoppling, så den får tiden genom internet eller nåt. Men sen kom jag och tänka på hur det skulle vara om en dator stod avstängd i typ... fem år i en stuga uppe på Kebnekaise och sen sätter man på den. Inte fan kan väl den ha kirrat tiden då?
Ännu en sån där evig fråga jag brukar komma på. Gosh.

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Knappast vi använder de orden!

2008-09-27 @ 18:57:45

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0