materialism

Har suttit och tänkt på vad jag måste skaffa när jag, pappa och Olof flyttar (om tre månader). Massa ska mamma, Alva och Ellen ta med sig som faktiskt är deras. Jag måste typ skaffa egen hårfön, plattång, alla leggings, strumpor jag delar med Alva, en sån där liten pennvässare till kajalpennor, EGET TÄCKSTIFT?!
Okej, okej, allt det där är ju småsaker, men att köpa allt det på samma gång? Och ja, det måste bli på samma gång. För annars, en vacker dag, står jag där med alldeles uppanvänd, ovässad kajalpenna och tänker "Fan". Och då kommer jag ju knappast orka springa ner på stan och köpa en liten jävel, för att sedan springa hem och vässa pennan? Om jag inte tar med mig pennan på stan och bara tjyvvässar den, förstås...

Hur som helst, min poäng är att jag måste skaffa alla smågrejer direkt. Känns dessutom dumt att kräva av pappa att han ska köpa mig en plattång när jag plattar håret typ varannan vecka!
Och säg inte att jag ska önska mig något i julklapp, för då ska jag önska mig en matberedare så jag kan fortsätta göra mina cookies! Och jag STRUNTAR i om en del av er har tröttnat på dom, jag kommer älska dom FÖR ALLTID!

Jaja, dagens västerländska samhälle är då bara uppbyggt av materialism och i-landsproblem. Jag är en produkt av miljön och jag förbannar mig själv för det!

Ordbajsningar
Postat av: Hanna

DU! Jag älskar dina cookies, du skulle bara våga sluta baka dom!

2008-11-18 @ 21:19:55
Postat av: pälstjejen

känner mig rätt träffad i detta album. på flera ställen.

men du kan ju bara ta en vanlig penvässare ^^

ligger ett svartpenfack i skåpet med en penvässare märkt "malin och becky" sno den!

2008-11-18 @ 21:35:05
URL: http://vickie.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0