oprah

Asså, jag vet att jag har sagt att jag hatar Oprah och hennes program. Inte för att hon är dålig eller har dåliga åsikter på något sätt, hon är bara jobbig. Hon pratar jobbigt och är dålig på att intervjua folk också. Hon bara avbryter dom som pratar, typ "Okay, okay, so TEEEEEELLL MEEEEEEE about the GOOORGEEEUS CAAAAAKE you ate in Italy? Huh? Huh?! WHAT DO YOU SAY, PEEOPPLEEE?????" och alla bah tjoar och stojar och är så lyckliga!

Hur som helst, det jag ville säga var att idag, however, hade hon en jättebra gäst. Hon var en författare som heter Elizabeth Gilbert som hade skrivit någon sorts självhjälpsbok som heter "Eat, pray, love" eller "Lyckan, kärleken och meningen med livet" på svenska. Ni kan ju kolla in det själv, men hon pratade mest om att man borde sträva mot total lycka och koncentrera sig på sig själv. Varje morgon ska man vakna upp och tänka "Vad vill jag verkligen, verkligen, verkligen ha?" och inte bara tänka att man måste uppnå det just idag, utan att det ska komma av sig självt så småningom. Det låter kanske lite luddigt nu, men jag tyckte hon var right on med det hon sa. Det ska bli min nya presentbok, hehehe.
Hon sa också att man skulle börja föra liten dagbok om "The happy moment of the day", så att man kan koncentrera sig på det som är gott i livet. Så det tänkte jag göra, bara för att få må lite bättre, sådär.

Mitt happy moment of the day:
När jag och Erika visade Janne den där japanska snubben förlora, dansa och ropa "JUOPPERI!". Den är så himla rolig så jag dör. Tror Janne gillade den också.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0