HEMGLASS

Jag berättade för Olof om hur Becky har första tjing på glassen, och då blev vi båda riktigt upprörda. Sen började vi prata om hur jävla gott Sundborn Punsch egentligen är och att man bara kan köpa den hos glassbilen. "Men vänta lite nu," sa vi båda, samtidigt. "Kommer inte glassbilen på torsdagar?!" Jo, det gör den tamejfan! Dessutom kan jag tillägga att den alltid stannar precis utanför vårt hus.
Hur som helst så kutar vi upp till datorn för att kolla upp tiderna för glassbilen. Självklart har vi missat den med 40 minuter. Vi börjar desperat leta upp andra tider runtom i Umeå där vi kanske kan damp-moppa till och köpa var älskade Sundborn Punsch. Men icke - glassbilen har redan avslutat sin runda.
Många tårar och skärsår senare skrev jag i alla fall upp mig på deras sms-lista, så om två veckor ska jag få ett sms en timme innan glassbilen kommer hit. God bless today's technology!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0