solig

Jag känner mig alldeles solig idag. Eller ja, lagomt solig, i alla fall. Är man alldeles för solig blir det som alldeles för välstekta ägg - inte alls rinniga. Vad säger du om det, va? En solig Ingrid är en lagomt stekt, orinnig Ingrid. Hur mycket soligheter ska en individ kunna ta, egentligen? Tänk om solen inte alls känner sig solig, kan en Sol-Ingrid då lägga sig i solens business? Kanske till och med ta solens soliga solplats och sola alla solindivider med sina vackra solstrålar och andra soliga solegenskaper endast en Sol-Ingrid kan åstadkomma? Eller om solens alla solvänner planerar en solfest (pool-party) där bara solar får vara. Räknas en vikarierande Sol-Ingrid som en sol, då? Fast jag antar att det utmärkande ordet här måste vara "vikarierande" - vem annars ska vara sol om inte Sol-Ingrid? Kanske solen själv...
Är det bara jag, eller är "sol" ett väldigt fint ord? Jag ska döpa allt till sol nu. Från och med nu kan ni kalla mig sol. Hej, jag heter Sol och jag bor på Solvägen mitt här ute i soliga Sol. Här är ett solskämt:
Sol sol sol sol, sol sol! Sol sol sol - SOL! SOL! Sol sol sol? Sol!
HAHAHAHAAHAHAHAHAHHA
Åååhh, dom är solarna, alltså. *torkar soltårarna av skratt*

- Beneful? Du tänker Beneful! DU BARA ÄLSKAR DET

Ordbajsningar
Postat av: TESS!

Du är solen i mitt liv

2008-03-28 @ 15:44:10
URL: http://modertheresa.blogg.se
Postat av: Johanna

Ha en bra fredag! :)

2008-03-28 @ 16:11:38
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: victoria

faaan.. jag har inte läst sedan inlägget innan det här.. mkt att läsa nu ehhehe...

2008-04-07 @ 17:40:23
URL: http://vickie.blogg.se

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0