hurtingrid

Igår fick jag ett lagomt äckligt infall att laga middag till Dr Jex och TESS! idag. Har hållt på hela dagen, herreminje. Började imorse när jag vaknade att kirra lite fattiga riddare till Alva och Ellen som brunch. Ingen av oss hade provat det förut, men det var faktiskt skitagott! Nästan som amerikan pancakes fast typ tio gånger lättare att göra.
Recept:
2 ägg
2 dl mjölk eller grädde
Lite salt
Vispa som ett sepe tills det blir skummigt, sen bara att doppa några brödskivor i sörjan och steka allt på medelstark värme till de blir gyllenbruna på båda sidorna. Äts tillsammans med smör, sirap eller socker. Fet-gott!

Sen for jag och handlade, hurtig som jag är, lite mojs till den fina middagen jag har förberett. Träffade Becky på pullan som undrade varför jag aldrig lagar middag åt dom i klassen. Kom inte på nåt bra svar då, men nu har jag det: Ni är så jävla många! Typ sex stycken?! Dessutom är ju Vickie så kräsen så hon skulle typ bita av mig huvudet om jag skulle glömma saltet i bröden (som jag råkade göra nu) eller liknande. Fast i och för sig blir vi ju bara fem nu när Linni far iväg... *fäller en tår* LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINN, HUUHHUHUUUUUU!!!!!!!!!!!!

Hur som helst, nu har jag bakat typ enooorma baguetter (som jag då glömde salta) som verkade... stora... och dessutom gjort en pudel-god chilipastasallad!!!!! Kan rekommendera den starkt, typ godaste som finns!
Eftersom det blev så mycket annat jag gjorde, så får det bli köttbullar som tillbehör.... Har haft snuskiga köttbulle-cravings den senaste veckan, så jag får väl lov att tillfredsställa min... hunger.
Men det är okej med köttbullar, eftersom jag gör dom from scratch, alldeles hemmagjorda! Och då är det okej, sådeså.

Hittade, av misstag, en jätteskön gammal sommarlåt - Browneyed Girl av Van Morrison.
ENJOY och glad midsommar!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0