busungar

Vi nådde Amerikatt helskinade och bestämde oss för att ta en liten tur i New York. Plötsligt fann vi oss på Broadway, där en man kom utspringandes från en av teatrarna. Han såg alldeles förstörd ut där han stod och flåsade på gatan och såg ut att leta efter något. Han såg mig, Dr Jex, TESS! och SötHanna komma gåendes nedför gatan och sprang genast fram till oss. "Vafalls?" sa vi alla fyra i kör.
"Ni måste hjälpa mig!" sa han och grabbade tag i SötHanna medan han tilltalade oss alla. "Jag har precis upptäckt att Gene Kelly dog för 12 år sen, alltså kan han inte vara med i min musikal! Den har premiär imorn, vad ska jag göra?!"
Vi fyra tittade på varandra och nickade bestämt. V
i förstod vad som var tvunget att göras. Därför lärde vi oss den här dansen på en kväll:

(Och om några dansare fortfarande läser min blogg så kan ni kolla in videon, för DET är RIKTIG dans!!!!!)
Såååå... om ni ska till New York snart kan ni ju kolla in. Musikalen visas i en vecka till, och vi spelar alla fyra huvudrollerna. Rollistan:
Ingrid the Magnificent (det är jag, alltså): Uncle Dougald
Dr Jex: Den lilla pippifågeln som inte kan säga "Hej?"
TESS!: Steppskorna med högklack
SötHanna: Steppskorna utan högklack

Jag vet, nu är ni säkert jättenyfikna på vad det här är för sorts musikal, men svaret är att ni endast förstår om ni ser den. Den är faktiskt skitbra.

(To be continued...)

Ordbajsningar
Postat av: TESS!

Asså vi är så grymt coola att vi kan den dansen! Herreminje vilket äventyr vi är på! Best summer evah!

2008-07-08 @ 19:38:32
URL: http://modertheresa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och jag som inte ens kunde dansa och när jag kom till Amerika så bara fanns talangen där. Vilket makalöst land!

2008-07-10 @ 09:50:15
Postat av: JEEEX

USA - Möjligheternas land!

2008-07-15 @ 21:36:27

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0