äventyr

Här fortsätter historien om sommarens stora äventyr:
Sakta men säkert började vi.... jag vill inte säga att vi tröttnade, precis, men vi blev mer eller mindre oönskade på Indy 5-inspelningen. Dr Jex kunde inte sluta trycka i sig köttbullar som uppenbarligen var menade för Shia, eller som vi kallade honom; Köttbulle-Shia. Dr Jex och Köttbulle-Shia hamnade i bråk och den enda som kunde skapa fred mellan dom var TESS! Tyvärr var hon upptagen med att sticka strumpor åt Harrison, så det blev ju som det blev.
Vi (Jag, Dr Jex och TESS!) bestämde oss helt enkelt för att lämna Paris.

Vi blåste i vårt jakthorn, och genast uppenbarade sig ingen annan än SötHanna! Vi hade inte hjärta att säga åt henne att vi inte alls hade blåst på henne utan på någon sorts matvagn (vi var väldigt hungriga), alltså fick hon också följa med oss på våra äventyr!
Genast tog vi tåget till kusten och satte oss där på en båt som gick till det stora Amerikatt! Det var väldigt härligt alltsammans, tills vi råkade på ett enormt isberg, mitt ute på Atlanten! Flera timmar gick medans vi sprang omkring på båten för att rädda oss själva. Jag, Dr Jex och SötHanna gick självklart direkt till en livbåt och satte oss; Vi var ju alla kvinnor och SötHanna hade roffat åt sig en unge också. TESS! däremot sprang omrking och ropade på Jack.
"JACK! JAAAACK!!" skrek hon.
Till slut kom hon tillbaka och höll en kanin i famnen. "Det här är Jack!" sa hon och höll upp kaninen för alla att klappa. "Han satt fastkedjad nere i källaren för att ha stulit ett halsband med en ovärderlig diamant på, men jag visste allt att han var oskyldig!"
Vi andra ryckte bara på axlarna och bjöd både henne och Jack att sätta sig i båten.
En man började ro oss till Amerikatt där vi kunde påbörja våra nya liv, när vi upptäckte den egentliga anledningen till varför Jack satt fastkedjad i källaren! HAN VAR EN VILDE!
Genast började han gnaga på SötHannas morotsliknande vader och tuggade fradga. Hon blev förskräckt och kastade ut honom från båten, när TESS! plötsligt grep tag i hans lilla tass.
Vattnet var kallt,och genast frös den lilla gnagaren till is.
"I won't let go, Jack!" sa TESS! men släppte sedan hans tass så att han sjönk ner i djupet.
Alla ryckte på axlarna och fortsatte titta mot Amerikatt som började närma sig i horisonten.
"LAND I SIKTE!" vrålade en matros från masten.
"Jag trodde vi var på en roddbåt!" sa Dr Jex och kliade sig i huvudet.

(To be continued...)

Ordbajsningar
Postat av: TESS!

OFTA JAG STICKAR ÅT HARRISON!!!! HAN FÅR BANNE MIG STICKA SJÄLV DEN LAT FISEN!

JACK ;___; I MISS HIM SOOOOO

2008-07-06 @ 16:17:18
URL: http://modertheresa.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag kommer alltid när ni visslar på mig! Nästa gång ska jag tänka på att ta med mig mat. Om jag har några vader kvar

2008-07-06 @ 17:08:08
Postat av: JEX!

HAHAHAHAHA ÅÅH ROLIGT!!!

TEE-EESS och JAACK SITTER I ETT TRÄD! ... Hmmmdididium, di di di DÄ!

2008-07-07 @ 13:32:34

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0