EJERCICIOS DE ESPAÑOL

Jag har det namnet som snabblänk uppe i mitt firefox-fönster, för att jag ska komma ihåg att träna på mitt spanska ordförråd. Varenda gång jag ser det blir jag typ lite rädd, för det är skriver med stora, arga bokstäver, som rubriken här. Jag tänker alltid "AAAH, INTE OTRÄNADE SPANSKAUPPGIFTER, DON'T KIIILL MEEEEEEEEEEE!!" Så faller jag ner på golvet och börjar snyfta såna där patetiska snyftningar som ingen hört mig göra... Ack och ve.

Vi håller på med ett projekt på spanskan, "El Proyecto" (väldigt fyndigt), som går ut på att vi ska lära känna andra ungdomar runtom i Europa som också pluggar spanska. Jag vill bli zuperkompiz med dom i Frankrike, så att jag kan sneaka till mej ett litet besök hos dom i sommar. Har jag tur så funkar det, mähähähähä.

Imorn är det friluftsdag, och jag och de flesta av mina klasskompisar ska till Gammlia (varför det namnet? typ fulaste namnet i världshistorien. Särskilt på en PLATS, liksom. Varför, Gud? Varför?) och åka pulka. Inte så mycket åka pulka som att klä sig varmt och sitta och fika i en snödriva nånstans. Det är faktiskt skitmysigt, det påminner mig om när jag var liten och mamma och pappa brukade proppa ner mig och Floff-Floff i en släde och drog oss efter sig när dom åkte längdskidor. Man bara satt där alldeles påpälsad och röd om kinderna. Det var på den tiden då vinter=snö. Vinter=snö, snö=utflykt, utflykt=varm choklad, varm choklad=spill, spill=brända små ungar som skriker och gnäller. Dessutom har jag alltid haft en hatkärlek till att he snö i den varma chokladen om den är alldeles för varm. Jag minns att Alva aldrig har kunnat ha det, och då skulle jag alltid jävlas med henne och slänge ner snö i hennes mugg ändå. Egentligen hatade jag det, och tyckte inte alls att det var så fräscht. Vad gör jag inte för att irritera Alva? Mihihiih.

Nu ska jag äta lunch. ALMUERZO, hihih. Lejta, chao.

Ordbajsningar
Postat av: vickie

Tror inte att det var gud som kom på namnet snarare personen som startade stället. Eller det började väl med typ en kvarn? Hur som haver, skyll inte allting på Gud!

2008-02-19 @ 13:51:23
URL: http://vickie.blogg.se

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0