utmattad

Jag är riktigt trött och har rejält ont i kroppen, men det var värt det! Jag har nämligen fått mitt jobb tillbaka!!
Det är inte världens bästa eller mitt drömjobb, och nej, jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen inte att jag kommer jobba med det i resten av mitt liv. Men just nu, just i detta skede av mitt liv, är det verkligen perfekt. Det enda som skulle kunna vara mer perfekt skulle vara... Klä-av-och-på:are till Johnny Depp eller nåt. Näe, okej, nu glider jag in på drömjobb igen. Never mind.
Ah well, städjobbet på Costas är alltså tillbaka! Den här gången med större ansvar eftersom jag fått egna nycklar till restaurangen! En lagom liten befordran såhär till jul! Får alltså bestämma mina egna arbetstider på söndagar, jobba med Ricki och för 88 kronor i timmen kan jag faktiskt kanske också ta mig iväg på en liten semester i sommar! Åååh, här kommer drömmandet igen!!

Hittade en ganska intressant sak på Wikipedia, som kallas Six Degrees of Separation. Det är en teori som handlar om att jag, Ingrid, kan få kontakt med varenda människa på jorden genom sex grader av bekantskaper. På Wikipedia förklara de det såhär: Six degrees of separation refers to the idea that, if a person is one step away from each person they know and two steps away from each person who is known by one of the people they know, then everyone is an average of six "steps" away from each person on Earth.
Tycker det lät väldans intressant!
Hittade också en sida där en snubbe från London försöker få kontakt med Bill Murray, känd skådespelare från USA, genom denna metod. Han skickar en filmkamera från person till person, med förhoppningarna om att den så småningom ska hamna i Bill Murrays händer. Anledningen till att det blev just Bill Murray är att han inte har någon agent, manager, publicist eller advokat, och hatar att svara i telefon - alltså okontaktbar!
Skulle gärna vilja vara med i experimentet, men jag kan inte sluta tänka på att jag förmodligen inte känner någon som känner någon som känner någon (ni fattar galoppen...) som skulle kunna känna Bill Murray! Men så fort jag tänker så känns det som om jag sviker den här teorin som jag tycker är så intressant! CONFUSION!
Ah well, jag tänker i alla fall följa den här snubbens äventyr i jakten på Bill Murray!

Ordbajsningar
Postat av: Jekkie

Du kan va en Bill Murray!



Hahah nääe ååh det var inte kommentaren du ville ha. Vad SPÄNNANDE, det kanske är ett äventyr i den stilen som du ska ge dej på. GE DEJ PÅ DET INGRID! GEE DEJ PÅÅÅÅ!

2008-12-29 @ 00:05:58
Postat av: pälstjejen

underhållande läsning, har ingen speciell kommentar eftersom att jag har läst inläggen tidigare. Men alltid underhållande läsning. Bra kling. Keep it up. hööh. och för mkt gayande... nu ska jag gå och slå på något så jag verkar hård igen. yes.

2008-12-29 @ 02:35:21
URL: http://vickie.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0