PARIS 4

Bonjour! Nu sitter jqg och TESS! inne pa ett bibliotek, dar internet bara rakar vara gratis. Daremot ar tangentbordet HELT knasigt. Ingen logik what-so-ever i det franska spraket! Vi sitter har for att vi har nastan so, slut pa saker att gora. Inte kan vi som sitta utomhus heller, for det ar ratt daligt vader, och ibland rent av kallt! Dessutom ar vi lite bittra pa att vi varit tvungna att byta hotell till ett langre upp pa gatan. Visst, visst, inte en sarskilt stor uppoffring, men fortfarande jobbigt att packa ihop alla vara grejer for att sedan packa upp dom igen for att ANNU en gang packa ner allt igen imorn nar vi ska ut till flygplatsen. Igar for vi till Au bon marche for att kolla runt lite. Till var besvikelse var aven det ett enormt varuhus med endast markesklader, alltsa sant vi inte har rad med om vi har lust till att komma oss hem till Sverige igen. Det var fett ovart, sa vi tog fram en karta med olika secondhand-butiker jag luskat fram pa internet innan vi for. De flesta affarer hade vi fortfarande inte rad med, eftersom det typ fortfarande bara var markesklader, typ Chanel, Louis Vuitton och annat som rikingar trottnat pa. Fast i slutet av dagen hittade vi dock KILIWATCH so, typ ar den mest varda butik jag nagonsin varit inne pa!! HELT enormt stalle, med bade nytt och begagnat. Vaskor och skor i mangder, samt sa mycket klader att vem som helst skulle storkna. Har aldrig varit inne i en affar dar jag faktiskt skulle kunna anvanda det mesta dom saljer! Jag kopte dar ett par "Anastasia-skor" som jag kallar dom (har gatt omkring hela dagen och nynnat pa latar fran filmen) och TESS! kopte en liten rod vaska. Pa kvallen for vi till Louvren som hade gratis intrade for alla under 26 ar efter kl 18.00. Det var ratt najs, och inte sa mycket folk heller. Dock ar vi ju inte spec stora konst-fantaster (aven om vi njot valdigt mycket av Salvador Dali-museet) sa vi sprang som mest bara igeno, for att kolla Venus de Milo samt Mona-Lisa saklart. Pa hemvagen at vi fett god mat pa en indisk restaurang, sen chillade vi pa kvallen lite grann. Imorn kvall flyger vi fran Orly utanfor Paris till Arlanda. Vi kommer till Sthlm vid halv tolv, och vart flyg till Umea gar typ 8.35 eller hur deet var. Vi kommer alltsa spendera natten pa en bank pa Arlanda. Spannande. Jag vander mig till mina paron och KRAVER hamtning pa mandag morgon. Jag kan ringa innan flyget gar pa morgonen, ifall det ar forsenat eller nat, annars landar vi ca. 9.35 i Umea! Au revoir!

Ordbajsningar
Postat av: erika

Jaaa, men sen i åttan började jag hatade det. Du kan fråga vem som helst av mina gamla kompisar......

ÄGD!!!!!!!!!!!!

Lilla-fröken-tror-hon-skapade-mittbena-hatet

2008-08-09 @ 15:03:29
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag kommer och hämtar er, självklart! 09.35, Umeå flygplats. Ring om det blir en annan tid.

2008-08-10 @ 09:17:30
Postat av: Hanna

Tackar för inlägget på bloggen, blev mucho glad :)jag vill också tappa koncentrationsförmågan för att ha ätit för mycket fett! Självklart kan ni ringa mig när ni sitter på arlanda, dock är det inte säkert jag svarar men är jag vaken så svarar jag :)



För övrigt så KRÄVER jag en väl genomgång av er resa, in i minsta detalj. + att jag vill se alla kort, se allt ni köpt och se hela resan i en lite minimusikal.

Hoppas hemresan går bra, ha det bra!

2008-08-10 @ 12:50:30

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0