PARIS 3

Bonjour!
Vad roligt det var att lasa massa kommentarer, for ovanlighetens skull! Tror jag ska borja latsas att jag ar i Paris aret om, ha ha... Mikket rolikt.

De tva senaste dagarna har det varit ACKLIGT OLIDLIGT varmt, och jag och TESS! har mest bara gatt och klagat over vara varkande fotter. Herreminje, TESS! ville till och med hugga av dom ett tag, men jag overtygade henne om att det skulle vara snappet varre!
Igar gick vi omkring valdigt lange pa en helt ENORM kyrkogard, typ... Pere Lachaise eller liknande. Mitt mal var att hitta Oscar Wildes grav, och det gjorde vi minsann! Hade med mitt rodaste lappstift ocksa, och det blev ett litet kyssmarke! Mycket nojda och svettiga letade vi oss vidare utanfor kyrkogarden. Vi hittade ett cafe kallat "Cat cafe". Det tyckte vi var sa undehallande att vi kollade lite pa menyn. "Le pain sudeois" (svenskt brod, for er okunniga)stod dar som rubrik med ett urval mackor under sig. Detta roade oss, om mojligt, ANNU mer, sa vi bestamde oss for att prova. Nar vi gick in pa sjalva cafeet hittade vi samma meny fast pa engelska. Dar stod det istallet "Norwegian bread" som rubrik. Arg som ett bi bestallde jag en sadan macka for att se vad detta svenska/norska brod var for nagot. Manne frgade oss "Would you like some swedish bread?" och vi svarade att det ville vi. Till var stora fortjusning fick vi valdigt god macka (kycklingcurry och MASSA gurka) mellan gamla, hederliga POLARBROD! Det smakade minsann precis som hos farmor och farfar i Skellefte och jag fick mig lite hemlangtan!
Senare den dagen tog vi oss aven till Notre Dame. Vi gick in och kollade runt och blev lite arga pa alla tjocka amerikaner som inte hade vett att stanga av blixten pa kameran. Hur svart kan det vara, liksom?!?! Sen vandrade vi omkring i Quartier Latin och letade ocksa valdigt lange efter nagon javla bokaffar som TESS! ville till. Den hittade vi, och sedan gick vi till narliggande Jardin de Luxembourg (?) och chillade ett tag innan vi akte hem. Da traskade jag till och med i mina nyinkopta skor. Jattesota med en liten klack pa... SUPERCHIC!

Efter att ha svettats sa valdigt mycket var vi beredda pa att bara klanningar idag, men icke! Under natten var det tydligen enorm storm, vilket jag inte markte eftersom jag ar valutrustad med oronproppar samt ogonbindel nar jag sover. Men idag har det minsann ost ner, och det kommer det gora imorn ocksa.... Men men, det bir nog fint anda!

Justja! Igar var vi aven pa utomhusbio nedanfor Sacre Coeur! Det var typ det mysigaste NAGONSIN! Om ni vt hur omradet dar ser ut, sa vt ni att det ar valdigt mycket trappor nedanfor sjalva kyrkan, samt nagra sma grasplattar, allt liggandes i en backe. Tank er sedan ALLT detta heeeeelt fyllt med manniskor!! INCROYABLE! Tyvarr var ju filmen pa italienska med fransk text, sa vi forstad inte myckt och gick efter fyrtio minuter. Men anda. Jag kunde ha stannat langre, det var skitamysigt!

Allt ar faktiskt forvanansvart bra, fast idag blev jag allt lite bitter. Jag upptackte namligen att min alskade videokamera ar sonder. Ja, jag kanner riktigt hur ilskan stiger i mig. Av nagon anledning har den hangt sig pa typ x20 zoom och stanger av sig sjalv hela tiden, hur samst som helst! Jag tror TESS! trottnade lite pa mig nar jag bara satt och muttrade over hur ledsen jag ar over den satans kameran, men det har jag tamejtusiken all ratt till! Det dar var faktiskt en valdigt efterlangtad konfirmationspresent som jag nite har anvant tillrackligt mycket. Usch, nu blev jag riktigt ledsen...

Jaja, nu ska jag hinna lasa nagra andra bloggar om livet hemma i Umea innan tidn har tar slut... Ha det bra allihopa!
Au revoir!

Ordbajsningar
Postat av: erika

MEn sluta hitta på saker din mythoman. Du har INTE fått mig att hata mittbenor, det har jag gjort i flera åååååår!!!

2008-08-07 @ 22:45:13
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: Pappa

Gå in på en videoaffär och be dem titta på kameran lite. De kanske fixar till den. Hur går det med min tröja förresten? Och visst har ni köpt en basker?

2008-08-08 @ 09:11:05

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0