PARIS 2

Bonjour!
Nu ar vi alltsa har, i det efterlangtade Paris!
I sondags kvall satte vi, jag och TESS!, oss pa taget mot sthlm. Resan skulle ta nio timmar, men vi satt pa det forbannade taget i over tolv timmar, tror jag. SATT ocksa! Skiiiitjobbigt, fick kanske tva-tre timmars somn... Kom iaf till sthlm mit pa dagen, men vi bestamde oss for att direkt aka ut till Arlanda for att typ... lagga oss och sova nanstans och inte riskera att missa flyget. Val dar traskade vi omkring for jaaavla lange utan mal och med vara tunga vaskor. TESS! hade dock mycket tyngre vaska an mig, hihi.
Flyget skulle ga klockan 18, men aven det blev forsenat en timme. Da borjade vi var turnering i, vad vi tror ar, kortspelet Dam. Med lite egna pahittade regler spelade vi i kanske tva timmar. Vi fick aven en och en annan brat-boy att joina oss nar dom upptackte at vi gjort egna regler. Hur som helst, jag spydde inte pa planet (tjohooo) och tva timmar och tio minuter senare landade vi alltsa pa en sketen liten flygplats utanfor Paris.
Vi tog en flygbuss in till Paris. Klockan var da ca 23 och vi var rejalt trotta. Vi pratade knappt med varandra annat an att forklara HUR trotta vi egentligen var. Plotsligt, under bussfarden, fick jag ett infall att vi skulle hoppa av bussen for att vi skulle vara mycket narmare var metrostation da. TESS!, som litar blint pa mig, tyckte att det lat bra, och vi kastade oss av bussen.
Naturligtvis hade jag last fel och vi var... vilse? Jo, vi var vilse.
Sa det blev lite mer gaendes, aven om det bara var nedfor samma gata hela tiden. Vi var fortfarande ackligt trotta och jag maste erkanna att jag var lite radd. Dessutom kan det ju tillaggas att jag hade glomt att ringa och bekrafta hotellbokningarna innan vi akte, sa jag var radd att vi skulle sta dar utan bokningar, som jag tyvarr varit med om forr...
Till slut, efter ACKLIGT mycket gaendes med vara vaskor, hittade vi alltsa hotellet, Le Village.
Allt var i sin ordning, och vi fick varat rum. Fran vart lilla fonster kan vi aven se Sacre-Coeur, alldeles upplyst om kvallarna!

Idag vaknade jag konstigt nog utvilad, runt sju-tiden. Vid nio for vi ivag till Eiffeltornet for att hinna fore alla "turistaktiga turister" som vi kallat alla andra forutom oss sjalva. Men det hade alla turister OCKSA tankt pa, sa vi var langt ifran ensamma. Vi forbannade skyarna och onskade oss en barbar dvd-spelare som sa manga ganger forr under resan.
Efter nagra skryt-sms fran toppen, vandrade vi ivag mot nagot konstigt palats vi fick syn pa. Det var valdigt fint, men det markte vi knappt pga varmen som borjade komma. Ack och ve sa svetten rann! Vi traskade dock ganska snabbt vidare mot Triumfbagen och Champs-Elyssee och allt det dar fina. Valdigt haftigt.
Var lunch blev en supersmaskig Frappucino pa starbucks som TESS! tvingade i mig. Ne, den var skitago, faktiskt.
Efter det traskade vi vidare, men bestamde oss sen for at aka tillbaka hit, till Montmartre. Har har vi alltsa gatt omrking storre delen av eftermiddagen. Tog en liten paus for att vila pa hotellet, typ lasa och skriva nagra vykort o sadar. Vi har dock misslyckats med att hitta nagon sot liten billig restaurang har i omradet, och fick noja oss med en liten kycklingmacka till middag. Det var dock inte helt fel, eftersom den har varmen inte ger nagon storre aptit.
Sen har vi mest bara traskat omrking lite mer (oj vad vi traskar, vi kommer ha stalben efter den har resan!) har pa Montmartre. Det var jatteskont att sitta vid Sacre-Coeur vid solnedgangen ocksa! Jattemycket folk och jatteduktiga musiker som haller allsang! Supermystrevligt!

Imorn ska vi kyssa gravar, kolla Notre Dame och vandra omkring i Marais-omradet som jag langtat sa mycket till. Kanske till och med umgas lite med Maria, den glada, fruktbjudande tyskan som bor i vart rum med oss.

Ah well, det dar tyckte jag var en ratt bra uppdatering, maste jag saga!
Till mina foraldrar kan jag ju ocksa tillagga att allt ar bara bra med mig och TESS! Mitt bankkort funkar till och med nastan overallt, vilket ar PARFAIT! Ar lite osaker pa hur den franska landslagstrojan ser ut, pappa, saaa... du kanske far dig en fake, men det kanske inte gor sa mycket.  "Tyget ar ju mycket skonare pa den har" kan jag saga istallet och dra en mormor pa dig!
Jaja, nu ska jag satta mig och se lite pa Shawn of the dead som gar pa tv har. Grymt skont.

Ha det bra allihopa! Mer uppdatering kommer val kanske senare, sa hall utkik!
Au revoir!

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Ingen fake-tröja till mig, tack! Skönt att se att ni är där och att det funkar bra. Det ser ut att bli bra väder i Paris, sisådär 30 grader. Allt är som det brukar här hemma. Fortsätt att ha det bra. Puss och kram.

2008-08-06 @ 08:48:34
Postat av: Hanna

ååh, vi kan väl byta lite? Vi får lite värme och ni får lite kyla? För det har blivit höst här i sverige.

Hoppas eran resa fortsätter vara äventyrlig och mysig. Väntar redan på nästa uppdatering :)

2008-08-06 @ 12:34:50
Postat av: Ninna

Alltså, jag har typ gett upp mitt eget liv. Lever genom dig nu, hoppas det är okej.

Puss hjärtat!

P.S Om en rolig gubbe vill läsa en asdålig dikt för dig är det min vän! Han bor i Montmartre och är gammal som gatan, eller gamlare (okej, vet att det heter äldre). Han är supersliskig men rolig, jag och Hugo hade muntra möten med honom förra året.

P.P.S. Hoppas du skriver resedagbok, för jag kommer vilja höra ALLT när du (förhoppningsvis) återvänder.

2008-08-06 @ 20:41:40
Postat av: linnie

bonjour mes amis.... tyyyp, det jag kommer ihag hur som helst. linnie harrrrrrrrr. pozz och kjam xoxo ville bara saga hej

2008-08-07 @ 10:44:56
Postat av: erika

heheheheh, typiskt dig att leda er vilse.

2008-08-07 @ 15:56:40
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: TESS!

SA ju att frappu var gott!