sonny

Sitter och ser på en film, "En satans eftermiddag", med en 35-årig Al Pacino. Han är nästan en av mina favoritskådisar, han är verkligen skitbra. Hur som helst, just nu håller han och någon annan snubbe på att råna en bank. I filmen, alltså. Medans dom rånar banken står Al och skriker och svär på alla damer som jobbar där samtidigt som han viftar med ett enormt gevär av något slag. "DON'T YOU FUCKIN' MOVE!" vrålar han till någon kvinna som ryckte till, när en äldre dam som står bredvid honom går fram till honom och örfilar honom rakt i ansiktet. LIKSOM?! Man ÖRFILAR fanimig inte Al Pacino, och SÄRSKILT inte när han har typ en hagelbössa i handen! Efter att hon örfilat honom säger hon "Watch your language, there's ladies around!".
Okej, okej, förvisso att filmen är från 1975, men det finns några saker man inte gör, inte NÅGOT år - som tex örfila Al Pacino och säga åt honom att sluta svära. Och nu blir han liksom uppläxad av bankpersonalen för att han kom in på banken utan en egentlig plan. Vad fan är det här för film? Jag ser Gilmore Girls istället.

Idag skippade jag spanskan och gick på stan med Erika istället. Även fast det är tänk att jag ska spara till Paris kunde jag inte undgå att köpa ett par solglasögon på H&M, dom kostade ju bara 29.50. Dom var rätt snygga, lite 80-tal över dom, sådär. Jag tänkte lägga upp bilder senare...

... NOT!
Det där var en liten diss till malbral som alltid lägger upp bilder på sina nyinköpa kläder. Inget illa ment, dock, jag tycker det faktiskt är ganska sött. Hon nämnde mig ju till och med hela TVÅ gånger i sin lilla personliga quiz. Tyvärr var jag fel svar båda gångerna.
På hemvägen stannade jag lite hos sjuklingen Becky för att utnyttja deras vatten och se hur hon mådde. Jag tror allt hon blev lite piggare efter jag muntrat upp henne lite. Eller så var det för att hon såg på Ellen - vem blir inte frisk då, liksom?

Till sist, så här på en solig dag innan helgen, vill jag uppmana till A Random Act of Kindness. Tolka det hur du vill, men under helgen tycker JAG att DU borde utföra en slumpartad vänlig gest till någon, utan att be om något i gengäld. Det tycker jag. Faktiskt.
A Random Act of Kindness.

Ordbajsningar
Postat av: malbral

talk to the (invisible) hand because the face ain't listening, gurkmaja! :)

2008-04-04 @ 15:44:53
URL: http://malbral.blogg.se
Postat av: TESS!

Men egentligen borde ju Backy ha ätit korv, för korv har ju helande krafter and nothings better than a sausage!

2008-04-04 @ 20:56:52
URL: http://modertheresa.blogg.se

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0