morgon

Hej, jag heter Erika och jag skriver ett blogginlägg på morgonen.
Näe, så här går det när man får skjuts till skolan - 45 minuter kvar till den himmelska spanskalektionen börjar. Fast jag gjorde det mest bara för att min mama är hemma från Portugal efter en vecka. Jag kände att jag var tvungen att upplysa henne om mina Paris-planer för sommaren. Hon blev lite förvånad och frågade bara saker som "Jamen, du har ju redan varit där? Varför ska du dit igen? Du har ju redan sett allt?"
Det är ungefär som när man vill se en film, eller typ KÖPA en film. "Varför ska du köpa den? Du har väl redan sett den? Varför ska vi HA den då, för?"
Allt som allt tror jag att hon tyckte att det verkade mysigt. Däremot var hon lite okonventionell och började hetsa mig till att boka flyg och hotell redan NU, även fast jag inte vet om jag fått jobb eller inte. Hon kan bli lite hetsig sådär. Vilken tur att jag är den mogna och ansvarsfulla i vårt förhållande. Hehe.

I slutet av den här dagen ska vi få information om de olika profilvalen. Om det visar sig att språkprofilen innebär att jag ska måsta läsa tyska eller japanska FÖRUTOM spanskan och franskan kommer jag ju helt bryta ihop. Jag tänker fanimig inte lägga ner tid på att lära mig dom språken, liksom. Jag vill inte heller läsa internationellt samarbete, för det är alldeles för mycket samhällskunskap, och det kan jag ju inte ens. "Ekonomi, då?" undrar ni säkert. Jo, tjena. Hej, jag heter Ingrid och jag läser ekonomi för att växa upp och bli kostymnisse, vara svennis med två medelmåttiga barn och till sist hoppa från det höghus jag jobbat i i så många år. That's the life I want.
Näe, visar det sig att mitt val är helt fucked up kommer ni nog få reda på det så småningom, för då kommer det ett långt, argt, sörjarbrev här på bloggen.

Ordbajsningar
Postat av: erika

sluta mensa. Din blogg är alldeles röd.

2008-04-08 @ 10:45:09
URL: http://erikajuh.blogg.se
Postat av: TESS!

Men ta internationellt samarbete! Gosh du får ju ut mer av det än att läsa en massa konstiga språk som du ändå inte vill läsa

2008-04-08 @ 10:50:02
URL: http://modertherese.blogg.se
Postat av: vickie

det här var ett roligt inlägg

2008-04-09 @ 20:23:09
URL: http://vickie.blogg.se

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0